Manažerské tipy: #3 Dávejte dobrou zpětnou vazbu

Jak jsem dostal silnou zpětnou vazbu

Před 15-ti lety jsem byl manažerský zelenáč. Pracoval jsem tehdy v T-Mobile a měl jsem na starosti šestičlenný team specialistů, kteří 24 hodin denně dohlíželi a udržovali v provozu spojení mezi jednotlivými částmi sítě. Některé z těch spojů byly kriticky důležité a jejich výpadek mohl ohrozit provoz v celé síti. V případě, že došlo k takovému výpadku bylo povinností mého teamu o tom informovat management společnosti a další důležité lidi ve firmě.

Jednou o víkendu došlo k poruše, která způsobila výpadek části sítě pokrývající střední Čechy a a část Prahy. V pondělí po příchodu do práce na mě čekal velmi nepříjemný e-mail od technického ředitele firmy, který popisoval, že nebyl o výpadku řádně informován a že podle jeho informací došlo k poruše vinou mého teamu. V tu chvíli se mi zatmělo před očima a jako správný zelenáč jsem napsal mail celému teamu, ve kterém jsem víkendovou směnu obvinil ze zanedbání práce a spousty dalších chyb - těch, co jsem dostal v tom mailu od CTO.

Netrvalo to moc dlouho a ozval se Karel, který pracoval o víkendu. Karel byl nejstarší člen teamu, o 8 let starší než já a se spoustou zkušeností.

Karel mi v rozhovoru velice otevřeně řekl, jak se věci seběhly, co všechno během té směny pro odstranění poruchy udělali a jak svojí prací zabránili výpadku, který by postihl celou síť. Svoji řeč ukončil větami, které jsem si navždy zapamatoval: “Mezi kolegy, šéfem a teamem by měla panovat důvěra. Já jsem si v mailu přečetl spoustu věcí, které nebyly pravdivé, nebo byly vytržené ze souvislostí. Mě osobně se to velice dotklo, především proto, že tento mail budou číst i lidé, kteří neví, jak to přesně bylo a udělají si teď o našem teamu velmi špatný obrázek. Byl bych moc rád, kdybys příště jako šéf nejprve promluvil s těmi, kdo se toho incidentu zúčastnili a teprve potom poslal nějaké vyjádření.”

Právě jsem dostal velice účinnou a kvalitní zpětnou vazbu. Od té doby jsem vždy opravdu pečlivě dbal na to, aby bylo v každém technickém incidentu úplně jasno a aby můj team věděl, že svému šéfovi může plně důvěřovat.

Víťa Žalud

P.s.: Tipy a triky, jak na zpětnou vazbu posíláme e-mailem těm, kdo se přidali se do Proměny managementu

Proměna managementu

Jestli jste se ještě nepřihlásili, tak Proměna managementu začíná hned teď... a je zcela zdarma

Stačí se přihlásit a v příštích 3 měsících vám pošleme:

  • myšlenky řečníků konference Management v Čechách 2020,  
  • cvičení, které jiným manažerům pomohly vystoupit z návyků, které už jim neslouží,  
  • cvičení pro rozvoj a vašeho pocitu štěstí v práci 
  • tipy na další inspirativní akce. 

A budeme rádi, když budete sdílet vaše vhledy, nápady a otázky.