Generace Z: spolupráce a vedení

Proč se tématem zabývat

  • Získáte vhled do rozdílností všech čtyř pracujících generací: Baby boom, X,Y, Z
  • Pochopíte, na čem stojí pracovní návyky jednotlivých generací a které generační návyky nejvíce formovaly vás
  • Zhodnotíte své vlastní postoje a vzorce jednání vzhledem k odlišným generacím – a tím i slabiny svého přístupu ke spolupráci s druhými nebo managementu
  • Najdete způsoby, jak začlenit přicházející mladší kolegy do stávajícího týmu
  • Nasdílíte s ostatními účastníky zkušenosti a best practices
  • Vydefinujete si, co je potřeba pro lepší výsledky opustit, s čím naopak začít a v čem z vašeho přístupu stojí za to pokračovat
  • Odejdete s konkrétním krokem, kterým zlepší váš management / spolupráci napříč generacemi

*Program je vedený primárně workshopovou interaktivní formou. 

Jak workshop probíhá

1. Prework. Před kurzem dostanou účastníci e-mail se základními informacemi ke kurzu, minidotazníkem k aktuálním očekáváním jednotlivých účastníků (po dohodě se zadavatelem).

2. Pracujeme s účastníky tak, aby si uvědomovali své vlastní postoje a zkušenosti s jednotlivými generacemi a změnami, které probíhají ve světě práce a vedení lidí. Poznatky využíváme tak, aby účastníci přímo řešili reálné problémy ze své práce.

3. Kde se berou rozdíly v generací BB, X,Y, Z? Toto téma doporučujeme začít zmapováním trendů týkajících se práce a vedení lidí. Účastníci jsou vtaženi otázkou: Co se změnilo ve vaší práci za posledních 10 let? Podíváme se na zásadní zlom v chápání práce pomocí konceptu VUCA svět.

4. Porozumění odlišnému způsobu přemýšlení a rozdílných pracovní očekávání generace Z Podíváme se tedy, na čem jsou postavena jejich očekávání. Vytvoříme společně Mapu života generace BB, X, Y, Z.

5. Podíváme se na generace v kruhu – interaktivní formou si zodpovíme otázky: jaké pocity mám k dané generaci, jaké mám zkušenosti, jaké stereotypy mám opustit a co každá generace přináší pro budoucnost.

6. Vytvoříme vzkazy generací – jde o společný výstup kurzu, ve kterém účastníci na základě znalostí a sdílení s ostatními vytvoří „návod“ na komunikaci s jednotlivými generacemi.

7. Co opravdu udělám? Formulace konkrétního individuálního realizovatelného kroku.

8. Postwork: Po kurzu dostávají účastníci e-mail s použitými materiály, výstupy (např. nafocené flipy) a shrnutím nejdůležitějších akčních kroků.

Popis vybraných částí programu

Co se mění ve světě práce: V prvním bloku po úvodu do programu se budeme věnovat obecným trendům a především změnám, které pozorují účastníci ve své práci. Cílem je usadit si téma rozdílné pohledy různých účastníků, aby skupina měla společný výchozí bod.

Mapa života generací: Účastníci se rozdělí do skupin a každá skupina vytvoří časovou mapu pro období, ve kterých se narodily jednotlivé generace. Zaměříme se na klíčové události a ekonomickou situaci v době dětství a dospívání jednotlivých generací. Odvodíme z toho jejich pracovní návyky. A pochopíme, jak se liší jejich očekávání směrem k pracovnímu životu.

Rozdílnost v přístupu k vedení lidí: Nakolik je můj přístup ke spolupráci a vedení zakotvený ve vzorcích generace mé generace. A jaké prvky ve svém přístupu mám posílit nebo opustit pro jednotlivé generace.

Co dále využíváme v programu

Data a přednáškové části vnáším do workshopu ve chvíli, kdy je to užitečné (vybraná data z výzkumu, vybrané pasáže z připravených prezentací)

Zkušenosti z praxe: tématu se věnuji více než 10 let – sdílím tedy související příběhy a zkušenosti z vlastní praxe, firem z různých oborů, případně středních a vysokých škol, se kterými také spolupracuji

„Úkoly v terénu“: Behem obědové pauzy nebo mezi jednotlivými dny (u delších kurzů) dělají účastníci "průzkum bojem", který nám pomáhá odpovídat jejich praktické otázky

*Jednotlivé prvky programu skládáme na míru po dohodě se zadavatelkou nebo zadavatelem

Workshopem vás provede

Workshopem vás provede Petr Zappe, který si přes dvacet let povídá s lidmi o spolupráci a leadershipu a pravidelně naráží na otázky, "jak to mám dělat s těmi druhými, když jsou..." ... když jsou z nějaké jiné generace. Tématem nejčastěji provází manažery velkých i malých firem, softových i úplně technických. A vlastní pochopení si ověřuje přednáškami, workshopy a zážitkvými kurzy na středních a vysokých školách. Spoluzakladatel Team Testu.

Co o kurzu řekli účastníci

„Bezva školení, supr vnímaví školitel, ví, o čem mluví.“

„Kurz se mi opravdu líbil, nabídl mi řešení jak jednat s rozdílnými generacemi.“

„Kurz byl výborný, využiji nejen v práci ale i doma.“

„Informace určitě využiji v praxi, ale i v osobním životě. Kurz doporučuji.“

„Supr! Školení mi otevřelo oči.“

Reference

„V naší společnosti řešíme rozdíly mezi vnímáním a pracovními návyky generací X,Y,Z. Zejména pak situace, kdy X řídí Y nebo Y řídí X (případně BB). Školení na téma Spolupráce a vedení generací je připraveno na míru pro naše potřeby a velmi pozitivně hodnoceno účastníky kurzu. O tom svědčí i dvojnásobný zájem o toto školení oproti minulému ročníku naší Manažerské akademie. Školení přináší otevřenější pohled na spolupráci mezi generacemi, lepší pochopení problematických situací a řešení nedorozumění. Dále potom praktické tipy pro vedení lidí odlišných generací.“
Linda Frýzová, Komerční banka a.s.

Chci kurz pro svou firmu

* Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.